Daging Jeruk Goreng

Assalamualaikum
Kembali bersiaran dari padang pasir berdengung
Kali ni nak berkongsi resepi
"Daging Jeruk"
Lebih kurang macam pekasam la tapi pekasam siap dengan beras goreng kan
Resepi ni pun dapat dari group Masak Apa Hari Ni (MAHN) kat fb nun

Senang je uollssss nak membuatnya
Sapsapsuiiii siap hehehehe
Bahan-bahan pun senang je
Daging
Garam
Limau kasturi/limau nipis/lemon
Sukati la nak yang mana
Daging potong nipis-nipis
Selapis daging tabur garam, perah limau, 
Lapiskan lagi daging tabur garam sesedap rasa perah limau ulang sampai habis
Tutup bekas, masuk esbok perap semalaman

Esoknya bleh la digoreng daging tu mcm nk goreng pekasam
Cili api dan bawang jangan dilupa. 
Nyummmmm
Bertambah-tambah nasi hahahahhaha

8 Gtau jek:

norhidana miswan said...

oooooo ni yg nk try jgk nih... hehehheeh
tgk ramai dh tayang kt fb

LM said...


LMFebruary 11, 2016 at 12:28 PM
Dh jd viral kat fb psl jeruk daging ni kan... Mesti penggemar daging pekasam suka sbb ada cara terbaru nk buat dgn cepat kan..LM tak reti mkn daging pekasam atau ikan pekasam. Tgk je la jawabnya

Mrs. A said...

Tak pernah makan lagi daging jeruk ni

Lelord said...

Sedap ni makan dengan nasi panas2, dengan bubur pun ngamho

Lelord said...

Laaa x reti mkn pekasam rupanya...uiii sedap masam2, daging jeruk ni sesuai la tuk perantau cam lela ni hahaha mana nk cekau pekasam lak kan

Lelord said...

Sedap..cuba la bahan pun senang

Anonymous said...

Assalamualaikum sis...nk tanya pasal post timmy thn 2012 tu bley. Email sy alyakhairina2010@gmail.com

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in