Demam Pulak

Balik umah nenek Batu Pahat 3 hari
Kena sengat nyamuk huhuhu
Abis bintat-bintat muka kaki tangan
Paling sadis kat kelopak mata kena sedasss
Dah cemei mata 
Bila balik Klebang dah start merengek
Badan panas
Alamak saspen lak ye la kan denggi berleluasa
Kul 12 lebih check temperature 38.4'c
Tido bukak kan aje baju
Letak gak tuala basah tapi jap2 kang dia buang
Sentiasa pantau suhu ok la dh turun sket
Hah dah pagi tu naik balik jadi 38.5'c
Rendam jap najwaa dalam besen
Zasss g klinik
Memandangkan hari ahad klinik pakar kanak-kanak kat Malim tutup
Tak pegi pun pasal dulu2 mmg tutup jd takyah le buang masa ke sana kan
Pegi je Klinik Habsah tu je paling dekat
Nasib baik la bukak
Doc check suhu turun sket la 37.5'c
Aku req ubat montot walaupun selalunya kan suhu 38'c baru bleh masuk
Tapi doc bagi gak le lgpun aku x bg lg najwaa ubat demam
Dapat ubat deman, ubat montot n ubat titis dalam mulut pas tekak merah ada ulser
Cian onteng kinteng mama 
Tido pun nak pangku je sampai cramp tangan huhuhu
Takpe la dik janji cepat sembuh
Ni latest gambo semalam(isnin)
Badan dah kebah sket
Dah boleh la nak memain n melasak
Rupanya demam nak tumbuh gigi ke-3
Najwaa dah ada 2 batang gigi bawah
Masa tumbuh dulu xde demam lak
Ni nampak dah gigi atas yg keluar
Air liur pun banyak sangat
Patut la asik nak menggigit menan yg keras-keras
Gusi gatal rupanya
Nanti mama belikan teether

4 Gtau jek:

norhidana miswan said...

sian dia, balik kg nyamuk menyerang.... maklum nyamuk tu lum kenai lg...

nsb takde apa2 ye kak, skrg kn musim denggi... itu kalu bdk2 dmm kene pantau betul2 kn.... moga cpt sembuh spt sebelumnyer... oooo tumbuh gg yek, pasni lg sedap la ngunyah

Rohani Hashim said...

Sampai sepet mata ha...semoga cepat sembuh aamin.

Rohani Hashim said...

Sampai sepet mata ha...semoga cepat sembuh aamin.

NEKCIK said...

alohaii onteng kinteng..siannya muka....get well sooon ye omel

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in