Couscous Pengganti Bubur

Sejak dah makan aku cuba yang terbaik untuk Najwaa
Seawal 6 bulan hanya puri buah-buahan yang disediakan
seperti epal, pear, avokado, prune, kurma
Untuk buah-buahan najwaa memang suka

Bubur dah sayuran pun dah makan
Tapi tak berapa memberangsangkan


Dan beralih arah la dari beras ke couscous
Couscous ni rasa cam lebih kurang je dengan pasta

***Couscous (/ˈkʊskʊs/ or /ˈksks/Berber: ⵙⴽⵙⵓ, seksu) is a traditional Berber[1][2][3][4][5] dish of semolina(granules of durum wheat) which is cooked by steaming. It is traditionally served with a meat or vegetable stew spooned over it. Couscous is a staple food throughout the North African cuisines of MoroccoAlgeriaTunisia,Mauritania and Libya.
Couscous served with fish is also a staple food in Western Sicily, and is featured as a traditional food productofficially recognized by the Italian Ministry of Agricultural, Food and Forestry Policies.
Couscous was voted as the third favourite dish of French people in 2011 in a study by TNS Sofres for magazine Vie Pratique Gourmand, and the first in east of France.[6][7]
Nampak tu 4 minit je huhuhu
Rendam je dalam air panas kang kembang la cik couscous ni
Menu simple untuk Najwaa couscous+mango
Couscous tu x banyak pun aku boh satu sudu besar je
Rendam kasi kembang 5-10 minit
Zerrrrr blend je dengan buah mangga thailand hehhe
Kat Malaysia tengah hot dengan mangga harum wangi perlis kan
Mangga siam ni pun manis sedap
Sebiji je dah 16 dhs
Hari berikutnya menu couscous lagi
Tapi tuko la isi lain
Kengkonon nak buat ala-ala mashed potato la
Bahannya adalah couscous, potato, chicken stock, unsalted butter
extra virgin olive oil
Aku rasa sedap dah miahahaha sekali Najwaa tamo makan lak
Ok meh campur dengan mangga
Shedapppp kata dak kecik onteng-kinteng ni
Setakat ini couscous bertakhta di hati
Kiranya pengganti bubur nasi le


4 Gtau jek:

NEKCIK said...

salam Lelord..lpas makan couscous kna naik untalah ye najwa
sedap nekcik pun suka buat seshekali

norhidana miswan said...

amboih beso nyer mulut dia melalak tuh hehehe

Lelord said...

Wsalam hahaaha sejak dok kat abu dhabi ni x penah lg naik unta, masa kat qatar dulu ada la beberapa kali

Lelord said...

Kannn bukan main lg.kalau ngamuk ngantuk pun boleh tahan ni. Jgn le dh beso sket sok ngamuk kat mall kalau x dpt menan

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in