Masak Lemak Cili Api Ikan Jenahak Dengan Petai

Fuhhh tajuk dia
Hahahahahhaaa
Abaikan aje yek mood rajin memasak 
Di samping projek memikat perut laki
Alahaiii cian darling
Kan dia balik Abu Dhabi 2 minggu awal dari aku dengan anak-anak
Memandangkan macam-macam stok dari Malaysia yang ahkak baru angkut
Makanya sudah semestinya yang terkini kat blog pasal masak dan makan
Lepas tu bising bila gemok hahahhahaaa
Haishhh kena control nafsu lepas ni
Lauk sedap makan kompom bertambah
Nampak tu petai
Berbau le toilet wakakakkaa
Ikan jenahak goreng tak sempat nak snap
Lawankan dengan sambal belacan tempoyak
Waduhhhhhh

Resepi??
Halahhh korang lagi terer kan memasak 
Takpe aku boh gak le

Resepi Masak Lemak Cili Api Ikan Jenahak Dengan Petai

Bahan-bahannya:
Ikan jenahak
Cili api ikut kepedasan
Serbuk kunyit
Serai (dititik)
Asam keping
Santan
Garam secukup rasa

Cara-caranya:
Tumbuk cili api dan kunyit
Satukan dengan santan pekat dan serai, masak atas api perlahan
Masukkan ikan, petai & asam keping
Perasakan dengan garam

10 Gtau jek:

Zasillah Ariffin said...

tak penah lagi ling aku masak masak lemak celi padi letak petai...mau nak terai ni nanti...terbaikkkk sambal belacan tempoyak itewwww!! kaw mengekaww

adianiez AIDA said...

alamak!
sambal belacan tu sedap nyer!!!
aida ni kurang reti buat sambal belacan...

ayu Ismail said...

Rajinnya...betul2 pikat perut suami ni hehe

NEKCIK said...

demam orang abu dhabi cium petai ngan tempoyak weii

ummi aqilah (LM) said...

Amboi meriahnya menu yang...

Lelord said...

Muahahaha ku pun br pertama kali cuba, sedap yang amat

Lelord said...

Hihihihi sedappp

Lelord said...

Hahahaha time rajin kak ayu...cerr time malas makan luo aje

Lelord said...

Miahahahha lom lagi bau pekasam..,,slurrrppp

Lelord said...

Awal-awal kan stok byk lg hhhuhu

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in